In de bakfiets - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Charlotte Leeuwen - WaarBenJij.nu In de bakfiets - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Charlotte Leeuwen - WaarBenJij.nu

In de bakfiets

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

07 Augustus 2008 | Denemarken, Kopenhagen

Zwaaiend met de Deense vlag die Thomas heeft gekocht verplaatsen we ons in een bakfiets door Kopenhagen. Ik ben 4 maanden in Denemarken geweest, maar nog nooit in Kopenhagen en het is erg leuk om er in rond te dwalen. Het meest leuke is om oude vrienden van Performers House op te zoeken.
Gisteren zijn we naar de 3 onafscheidelijke vriendinnen gegaan, die nu samen in een huis wonen. Weer upgedate over alle roddels (een had het klaargespeeld om een date te hebben met haar favoriete acteur). Het was ook echt geweldig om mijn oude roommate, Ida, weer te zien, Sarah die naar Hongarije gaat verhuizen en verwoed probeert Hongaars te leren en natuurlijk Roos uit Nederland, maar die had ik een paar dagen geleden nog gezien. We slapen bij Freia thuis in een prachtig klein huisje in het midden van Kopenhagen en het is echt zo gezellig.
Op de bakfiets zijn we langs de paar belangrijke dingen gefietst: de kleine zeemeermin, een of ander kasteel, een paar parken, Christiana (een hippiedorp), de Rundetårn (de toren uit Bassie en Adriaan) en nog veel meer. Het is hier best wel netjes en aangeharkt, maar aan de andere kant zijn er ook een heleboel vervallen buurten, veel dronken mensen om 10 uur 's ochtends en heel veel daklozen. Verder valt op dat ze hier een pretpark midden in de stad hebben, wat de hoofdattractie is voor de meeste toeristen. Paris Hilton heeft het een paar dagen geleden ook bezocht en daar staat Kopenhagen nu nog steeds van op z'n kop. Maar de zon begint net weer te schijnen en al met al is Kopenhagen best gezellig.
Morgen vertrekt onze trein op een zeer onchristelijk tijdstip naar de Ålandeilanden (in Finland) en daar blijven we dan een paar dagen.

• 07 Augustus 2008 - 09:05

• 07 Augustus 2008 - 09:06

• 07 Augustus 2008 - 09:10

• 07 Augustus 2008 - 09:13

• 09 Augustus 2008 - 07:35

Luc En Laurentia:

Gaaf die bakfiets. Is dat en openbaar vervoermiddel?
    We lezen je verhaal in en internetcafe in Mersing, wachtend op de bus naar Kuantan. Heel veel plezier op jullie reis door Scandinavie!

• 09 Augustus 2008 - 13:00

Violet:

Wow!
    Hoe komen jullie in godsnaam aan een bakfiets man?!
    Echt vet =)
    Veel plezier, kus Vi