Vooroordelen over Rome en een paleis in Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Charlotte Leeuwen - WaarBenJij.nu Vooroordelen over Rome en een paleis in Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Charlotte Leeuwen - WaarBenJij.nu

Vooroordelen over Rome en een paleis in Parijs

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

25 Juli 2009 | Frankrijk, Parijs

Vooroordelen over Rome die WAAR blijken te zijn:
1. Het verkeer in Rome kan qua gekte en brommerdichtheid tippen aan Kuala Lumpur (hoofdstad Maleisie)
2. Italianen brullen zodra je 'buon giorno' stamelt dat je geweldig Italiaans spreekt.
3. Het is warmer dan in een sauna op het hoogtepunt van de dag.
4. De paus zegent elke zondag op het plein van de St. Pieter het volk, in het Pools, Duits, Spaans, Engels en Italiaans.
5. Er zijn echt twintigduizend soorten koffie.
6. Wijnen ook.
7. Pizza's ook, die overigens ook spotgoedkoop en echt heel lekker zij.
8. Het ontbijt bestaat uit een ontzettend zoet broodje, zwemmend in een suikerbad waarbij je één van de twintigduizend soorten koffie drinkt. Vooral geen warme thee bestellen, dan word je in het Italiaans voor gek verklaard door het voltallige personeel (ik spreek uit ervaring).
9. Rome is prachtig en onovertroffen. Oud en nieuw.
10. Rome is overspoeld met groepen toeristen. Velen worden gelukkig bij elkaar gehouden door middel van geniepig lachende gidsen met megafoons/microfoons. Er zijn er echter ook een hoop loslopende, varierend van Japanse mariniers tot luid Amerikaans pratende meidengroepjes die alleen salade's bestellen.
11. Het ijs is goddelijk lekker.
12. Italianen hebben allemaal mobieltjes, toeteren daar keihard in alsof ze de persoon aan de andere kant van de lijn met hun woorden willen wurgen. Meerdere malen Italianen dramatisch op straat huilend aan de telefoon gezien, dan wel zielsgelukkig aan het ronddansen en de telefoon aan het zoenen zijn.

Vooroordelen over Rome die NIET WAAR blijken te zijn:
1. Het verkeer is één en al chaos waardoor je er uren over doet om van de ene kant van de stad naar de andere te komen. Gedeeltelijk waar, maar de tram beukt overal vrolijk door heen en af en toe rijden de bus ook flink door waardoor je sneller dan verwacht op je bestemming bent.
2. Italianen houden van lekker eten. Niet dus, Italianen houden niet van lekker eten, het is gewoon een eerste levensbehoefte. Alles ziet er ook prachtig uit, zelfs de McDonalds is gecamoufleerd door zachtkleurige bakstenen, gouden letters en witte parasollen.
3. Het ijs is er in honderden smaken. Fout, het ijs is er echt in tachtigduizend smaken. Bij een ijstent heb ik een half uur lang kwijlend rondgelopen omdat er keuze was uit zeker zo'n 25 soorten chocolade-ijs.
4. Alle Italiaanse mannen zijn vieze oude mannetjes. Valt mee, ook een hoop normale mensen gezien.

Voor wie niet genoeg kan krijgen van vooroordelen: http://www.youtube.com/watch?v=pe93hhmC-bQ

---

Na weer een stukje wijzer te zijn geworden over de eeuwige stad, heb ik koers gezet naar Marance, een klein dorpje in Frankrijk dat bestaat uit één vakantiehuisje en voor de rest helemaal verlaten is. Daar heb ik een paar geweldige dagen doorgebracht met een troep vrienden, een zwembad, een sauna, een paard dat Turbo heet, drie katten, twee vissen, ontzettend mooi weer, een tafeltennistafel en een hoop prachtige feesten om nooit meer te vergeten.

---

Onderhand zit ik in een paleis in Parijs en met Rinke en Violet ga ik nu Parijs onveilig maken...
Avonturen volgen nog!

Liefs,
Charlotte

• 26 Juli 2009 - 13:11

Laurentia En Luc:

Vooroordelen zijn er nou eenmaal om bevestigd te worden. En wij denken overigens dat de Vietnamese steden stuk voor stuk zowel Rome als Kuala Lumpur ver achter zich laten wat brommertjesdichtheid betreft. Maar verder klinkt het allemaal erg overtuigend, veel plezier in Parijs!!

• 28 Juli 2009 - 19:54

Martina:

Lieve Charlotte, zo te lezen heb jij ook een vakantie vol belevenissen en heb je het schrijftalent van je vader! Alvast van harte gefeliciteerd voor overmorgen; je zult vast een geweldige verjaardag hebben. Liefs