Het leven is mooi. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Charlotte Leeuwen - WaarBenJij.nu Het leven is mooi. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Charlotte Leeuwen - WaarBenJij.nu

Het leven is mooi.

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

21 Mei 2008 | Singapore, Singapore

KUALA LUMPUR
Kuala Lumpur betekent in het Maleis 'plaats waar modderige rivieren samenkomen'. Het was echter meer een stad waar al het verkeer samenkwam, om zich toeterend en scheldend een weg te banen door nauwe straatjes. Oversteken staat gelijk aan levensgevaar. Toch leef ik nog steeds en was het een leuke stad om er (even) te zijn. We sliepen in een klein hostel in de buurt van Chinatown: er wonen hier ziek veel Chinezen. Hoewel het meer kletsen was dan slapen, want na 4 maanden Rinke niet zien, was er een hoop bij te kletsen dus van slapen kwam niet veel. De volgende avond hebben we Bas uitgezwaaid en die ochtend erna namen we de bus naar Melaka. Het busstation daar is trouwens nog chaotischer dan mijn kamer in onopgeruimde toestand dus we waren erg trots dat we op tijd in de juiste bus waren gestapt.

MELAKA
Melaka is een heel lief, klein stadje waar een minimolen staat (Nederland heeft het een tijdje gekoloniseerd) en alle riksja's zijn versierd met bloemen en glitters.

Het is niet dat we ons uiterste best doen om alle toeristen te vermijden, maar op de een of andere manier zitten we overal tussen de locals. Wat soms enigszins problemen oplevert, want als we in een restaurantje zitten zijn al gerechten weliswaar in drie talen opgeschreven (Chinees, Maleis en Hindi) maar helaas spreken we geen van deze talen vloeiend. Vaak gokken we wat en het is bijna altijd lekker (en heet).
Het is heel leuk, want er leven hier allemaal verschillende bevolkingsgroepen naast elkaar en met elkaar, en we zien dus ook een heleboel verschillende dingen. Chinese tempels staan hier vrolijk naast Moskeeen. Daar kunnen wij nog wat van leren.

SINGAPORE
Met de bus zijn we naar Singapore gegaan. We kwamen pas in de avond aan. Na lang zoeken naar een hostel, sprak een of andere onverstaanbare Chinees ons aan die ons een buurtje liet zien waar veel hostels waren. Hij vroeg verbaasd of wij soms geen Engels konden aangezien we bij alles wat hij "Sorry, what did you say?" moesten zeggen. Gekke Chinezen.

Morgen gaan we verder langs de oostkust reizen, naar Mersing. Wat we er tot nu toe over hebben gelezen is het een paradijs.

Het gaat tot nu toe allemaal zo makkelijk en het is echt supervet, lekker weer (32 graden), lekker eten en het is zo cool om samen met Rinke te reizen.

Liefs,
Charlotte

P.S. Voor meer avontuurlijke verhalen: www.rinkeopreis.waarbenjij.nu

• 21 Mei 2008 - 11:47

Vivian Lampe:

Lieve Charlotte,
    Wat geweldig dat je nu aan het rondreizen bent!!! Geniet van jouw reisverslagen. Weet je al wat je volgend jaar gaat doen (studie)? Is het nog gelukt op de theaterscholen?
    Deze week hebben wij premiere van de Midzomernachtsdroom. Het is echt een hele mooie voorstelling geworden! Ik verheug mij er zeer op!
    Verder heel druk! Dus voor nu goede reis en tot spoedig!
    Hartelijke groet,
    Vivian

• 21 Mei 2008 - 15:28

Laurentia:

Oei wat ben ik jaloers vanuit de verte in de koude kikkerlandje.
    De zenuwen zijn blijkbaar over en het voelt goed zo te lezen.
    Genieten dus maar!

Liefs, Laurentia

• 21 Mei 2008 - 17:41

Luc:

Sorry, what did you say? But you write very funny anyway.

• 22 Mei 2008 - 08:56

Inkie:

geniet ervan!!!

• 22 Mei 2008 - 20:02

Peter Hofland:

Hoi Charlotte,
    Wat leuk! Heel veel plezier daar en ik zal af en toe eens kijken wat voor nieuwtjes je hebt.
    Groet,
    Peter

• 25 Mei 2008 - 10:56

Ryan:

hehe Charlotte,
    ik geniet van het lezen van je reisverhaal. Heb het goed samen met Rinke en proef het avontuur, lieve groet Ryan