Bussen - Reisverslag uit Kuantan, Maleisië van Charlotte Leeuwen - WaarBenJij.nu Bussen - Reisverslag uit Kuantan, Maleisië van Charlotte Leeuwen - WaarBenJij.nu

Bussen

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

29 Mei 2008 | Maleisië, Kuantan

KUANTAN
Vanuit Mersing wilden we met de bus naar Kuantan. Dat leek een eenvoudige opgave, maar het tegendeel bleek waar. Alle bussen waren de hele dag volgeboekt. Alleen lokale bussen reden nog. En zo zijn we van stadje naar stadje gehopt met allemaal krotte bussen. Wel erg gezellig maar het duurde erg lang (o.a. door luie buschauffeurs).
We sliepen die nacht in een hotel met airco en tv (veel Maleise slechte soaps gekeken) en mett vlooien, geen ramen en geen douche.

Kuantan viel ons een beetje tegen. We waren al eerder op plekken geweest waar geen toeristen waren, maar hier hadden ze volgens mij uberhaupt nog nooit toeristen gezien, dus we werden echt aangestaard. Interessante gesprekken gevoerd met mensen die geen Engels spraken over bustijden en verder een beetje rondgelopen. We zijn nog een nacht in Kuantan gebleven (en verhuisd naar een hotel dat ver boven ons dagbudget lag, 8 euro per persoon) en daarna naar Lake Cini vertrokken.

LAKE CINI
Met de lokale bus naar Lake Cini vertrokken. Door de buschauffeur werden ergens in the middle of nowhere gedropt, want vanaf daar kon je het beste naar Lake Cini komen (volgens hem). Jongens op scooters wilden ons graag ernaar toe brengen en ook de baas van het plaatselijke winkeltje, maar uiteindelijk kwamen de mensen van ons hotelletje ons ophalen. Bij een maniak in de auto gezeten die echt veel te hard ging over veel te bochtige wegen.
Lake Cini was echt heel erg vet. Het was een heel groot meer waar we met een bootje overheen zijn gevaren. En daar zijn we bij een stam langsgeweest, de Orang Asli, en hebben we pijltjes geschoten met blaaspijpen.

KUANTAN
Nu zitten we weer in Kuantan en gaan we naar de jungle toe.
Rinke en ik zijn langzaam maar zeker aan het veranderen in rijstkorrels. We eten namelijk de hele dag door rijst. In allemaal soorten en maten. Gek genoeg gaat het nog niet echt vervelen, maar ze kunnen hier ook wel echt ontzettend lekker koken.
We merken ook dat we in de iets conservatievere gebieden zitten, we zien heel veel vrouwen met hoofddoeken en af en toe ook borden dat je zweepslagen krijgt als je als moslim alcohol drinkt. Taman Negara, de jungle waar we naartoe gaan, ligt weer iets meer in het midden, dus daar is het weer wat moderner.
Alles gaat hier dus helemaal goed en ik vind het echt geweldig!

Liefs,
Charlotte

P.S. voor meer foto's www.flickr.com/charlottevanleeuwen
P.P.S. voor meer verhalen rinkeopreis.waarbenjij.nu

• 29 Mei 2008 - 07:08

Luc:

Dat jullie langzaam in een rijstkorrel aan het veranderen zijn, is toch wel wat verontrustend. Aan de andere kant, hier lopen ook heel wat typen rond die sterk aan een aardappel doen denken. Alles went.

Ik ben blij dat het er in de jungle wat moderner aan toegaat, en dat je daar na een dag zwoegen en ploegen gerust je biertje kunt drinken zonder direct met een zweep achterna gezeten te worden.. Of zou daar gewoon niemand wonen?

Veel plezier meiden, liefs & take care

• 29 Mei 2008 - 20:57

Karca:

hey charlotte
    ik ben heel erg jaloers:P je reis klinkt erg avontuurlijk, schrijf alsjeblieft zo vaak mogelijk. Niet dat nederland niet leuk is:P maar je verhalen zijn een leuke afleiding van de examenstress
    kusjes karca

• 02 Juni 2008 - 05:11

Coen En Maaike:

Wauw, dat ziet er ook allemaal erg mooi uit! Heel veel beesten! Hier in Nieuw Zeeland valt het een beetje tegen met de beesten (er zijn er gewoon heel erg weinig, zelfs op de grond zie je soms geen enkele mier) Maar het landschap is geweldig mooi! Goede reis verder!:)

• 04 Juni 2008 - 18:15

Ryan:

toppie Charlotte en Rinke dat alles op wat luie chauffeurs na alles goed verloopt. Zij kennen daar waarschijnlijk meer rijstsoorten dan wij aardappelsoorten kennen, toch?
    Veel reisgenot, lieve groet Ryan