Thuis, maar niet voor lang... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Leeuwen - WaarBenJij.nu Thuis, maar niet voor lang... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charlotte Leeuwen - WaarBenJij.nu

Thuis, maar niet voor lang...

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

03 Augustus 2008 | Nederland, Amsterdam

Nog even een kort berichtje vanuit Nederland! Ik vertrek morgen met Thomas naar Kopenhagen, waar we zullen logeren bij een Deense vriendin van mij. Ik heb heel erg zin om allemaal mensen van Performers House weer op te zoeken. Toevallig komt Roos ook precies rond deze tijd naar Denemarken dus dan kunnen we gezellig samen al onze oude maatjes opzoeken. Daarna ga ik verder met Thomas naar Zweden en Finland, nog heerlijk twee weken vakantie voor het nieuwe schooljaar.

Ja jullie horen het goed, het wordt komend jaar een schooljaar. Ik ga natuurkunde studeren aan de UvA. Ik had ook nog kunnen kiezen voor weer een jaar vrij nemen, maar ik heb gewoon echt zin om weer echt te leren en naar school te gaan. Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaan zijn, al mijn natuurkunde en wiskunde is weggezakt en het nerdgehalte schijnt nog al hoog te zijn. Ik kan me nog herinneren dat ik ooit een proefles natuurkunde heb genomen en toen was ik de enige die durfde te praten van alle deelnemers. Maar alle gekheid op een stokje, het zal best wel meevallen. In ieder geval gaat Sander ook natuurkunde studeren wat ik echt heel gezellig vind.
Ik heb mijn eerste essayopdracht (schrijf een essay over 'Mijn spelen is leren, mijn leren is spelen') al binnen voor het vak Academisch schrijven. Ik werd er erg bedroefd van aangezien ik er 20 spel- en stijlfouten uit kon halen (terwijl ik toch ook regelmatig de mist in ga).

Ik blijf natuurlijk nog wel gewoon allemaal leuke dingen doen. Zo ben ik van plan om op yoga te gaan (lijkt me wel goed voor een persoonlijkheid zoals de mijne) en ik ga allemaal leuke theaterprojecten doen. Ook schrijf ik voor deadline recensies over theater. Zie www.deadline.nl.

Ik ben ondertussen hard op zoek naar een plek om te wonen in Amsterdam. Ik probeer het nu via antikraak, waar ik nu ben ingeschreven dankzij een gekke motivatiebrief. Voordelen zijn dat het goedkoop en avontuurlijk is, nadelen zijn dat je in de meest rare krotten terecht kan komen en niet weet hoe lang je er moet blijven.

Mijn ouders zijn nog steeds in Maleisië (www.lucenlaurentia.waarbenjij.nu). Zij hebben het erg naar hun zin daar, en komen iets eerder terug dan ik. Ik kom 19 augustus terug en ben dan weer helemaal klaar om te werken, leren en feesten.

P.S. Wie heeft potverdrie mijn rekenmachine vorig jaar bij het eindexamen geleend voor een herkansing ofzo? Want ik ben hem kwijt. Of zou ik hem zelf ergens verloren zijn...?

  • 03 Augustus 2008 - 17:03

    Luc En Laurentia:

    Een overtuigende nerd, maar die formule is toch allang achterhaald door de snaartheorie? Of verwar ik nu de klok met de klepel?
    Leuk dat S ook natuurkunde gaat doen! Veel plezier in Scandi en vergeet de muggenstift niet, lees WFH Nooit meer slapen er nog eens op na.

  • 03 Augustus 2008 - 19:05

    Martina:

    Hoi Charlotte,
    Ik heb zeker aan je gedacht op de 29e en je een heel goed en spannend nieuw levensjaar toegewenst maar ik had begrepen dat je alweer in het buitenland was dus ik heb je niet geschreven of gebeld. Maar dus alsnog al onze goede wensen!!! En geniet nog even van die "waanzinnige" vakantie - met Thomas.
    En als ik nog iets hoor over woonruimte in Amsterdam denk ik meteen aan jou! Liefs, Martina en Kees

  • 03 Augustus 2008 - 19:42

    123:

    Wat vet deze site! fijne vakantie! en groeten daar. ciau karel

  • 03 Augustus 2008 - 19:44

    Peter Tamboer:

    Hee Charlotte, natuurkunde zal je denk ik heel leuk vinden, heb ik ook ooit twee jaar gedaan, maar inderdaad redelijk veel nerds, haha. Ken je Philip nog? Die is nu derde jaars alweer. Maar ik hoop wel dat je blijft acteren en pianospelen natuurlijk. Peter

  • 07 Augustus 2008 - 07:34

    Laurentia:

    we zitten nu in een tropische regenbui,

    hebje onze mail nog gelezen over die ds en dts?

    liefs en veel plezieer daar in het hoge noorden

    luc een laurentia


  • 07 Augustus 2008 - 20:04

    Roos:

    aaaaaaah nog gefeliciteerd natuurlijk!!!!

    en... natuurkunde...???!?!?!?!?!?!

    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

    eigenlijk wist ik allang dat jij stiekem een nerd was!!!!!!

    veel plezier en groetjes aan t-to-the-homas!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Charlotte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 44385

Voorgaande reizen:

27 Juli 2010 - 28 Januari 2011

Studeren in Singapore

30 November -0001 - 30 November -0001

Avonturen in Amsterdam

28 Januari 2011 - 30 November -0001

Adventures in Amsterdam

30 November -0001 - 30 November -0001

Asia 2012

Landen bezocht: